tisdag 14 oktober 2008

Äventyr


























I fredags förra veckan började matte och husse att packa husvagnen. Vi skulle iväg till stockholm och hälsa på matte och husses barn och barnbarn. Oj vad spännande vi har aldrig sovit i husvagnen men nu skulle det bli av. Resan var förfärligt trist Rossie och jag sov nästan hela vägen. På eftermiddagen kom vi fram till Gnesta i Sörmland där vi ställde husvagnen i en trädgård. Efter en god natts sömn, på golvet bredvid mattes säng, åkte vi iväg för att träffa lillmatte. På eftermiddagen kom den stora överraskningen. Matte och husse åkte iväg med mig och Rossie till en stor äng och tro mig eller ej men det bara kryllade av pudlar och flera av dem var min egen släkt. Där fanns två mostrar och ni kan tro att jag blev jagad. Ibland fick jag lägga mig på rygg på marken när mostrarna röt till. Momor var också där och en syster. Det var så roligt. Vi sprang och sprang över ängen och in i skogen. Matte sa att jag var jätteduktig som kom när hon visslade på mig. Jag var fullständigt slut när vi kom hem till husvagnen oj vad det var skönt att krypa till kojs.

1 kommentar:

Carin sa...

Storebror ser ut att trivas med husvagn, det hade jag aldrig trott va hans grej. Men vem hade trott att jag skulle börja spela golf, inte då jag. Nu är det bara att komma till Västerbotten./Carin