måndag 6 oktober 2008

hundkurs


På torsdag börjar vi på hundkurs. Det är den tredje. Först gick vi när jag var 4 1/2 månad och då fick matte lära sig att rycka i kopplet. Hon var inget vidare bra på det och när vi slutade kursen fick matte ett goosedjur, en höna, för att hon var en hönsmamma. Sedan fick matte för sig att vi skulle gå på en snällare kurs då hon i stället för att rycka i kopplet fick klicka när jag skulle lära mig att göra olika saker. Jag blev väldigt vild på den kursen för matte sa aldrig till mig ordentligt hon bara klickade och klickade och jag for runt och skällde och hade väldigt skoj på den här kursen. Till slut blev matte arg och då sa kursledaren att det kanske inte var så bra för då skulle jag nog inte vilja komma fram till matte. Men det ville jag visst det det var skönt när matte sa nej för då visste jag vad hon ville. Nu ska vi gå på en kurs som är mittemellan och det tror jag kommer att passa matte jättebra och kanske mig också hoppas jag.

Inga kommentarer: