torsdag 23 oktober 2008

Promenad och träning
















Idag har matte och jag varit ute på en promenad själva. Det är kurs ikväll och matte ville att vi skulle träna stanna kvar och sitt när matte går vidare. Det gick riktigt bra och sedan fick jag belöning, ett goosedjur som är det bästa jag vet, jag fick bära goosedjuret ett tag och sedan sa matte "loss" och jag släppte goosedjuret på marken. Matte tyckte att jag var så duktig. När matte och jag går ut själva behöver jag inte ha koppel på men jag måste gå nära matte hela tiden. Ibland försöker jag smita iväg framför matte men då säger hon "här" och då är jag oftast lydig och går nära matte igen. Vi träffade en vovve och en tant som promenerade jag ville naturligtvis springa fram och hälsa men matte sa ett skarp nej och då sprang jag tillbaka till matte igen och fick så mycket beröm. När vi kommer hem får jag springa runt i trädgården och leka.
Klicka på bilderna så blir de större.