torsdag 23 oktober 2008

Sassy


Här kommer en presentation av Sassy familjen yorkshireterrier. Sassy fyllde 16 år den 30 september så hon har nått en mycket aktningsvärd ålder. Sassy kom till oss 1992. Jag och min yngsta dotter hämtade henne i yorkshire i England. Hon var då 9 veckor gammal. Från tågstationen åkte vi taxi till hotellet i London och taxi chauffören frågade om vi hittat ett namn till henne. Nej det hade vi inte. Då föreslog han att hon skulle heta Sassy som betyder lite fräck och kaxig på Engelska för han tyckte hon såg så pilimarisk ut. Så det fick hon heta. Väl framme vid hotellet fick vi höra att hundar inte var tillåtet. Jag hade en väska med mig och vi stoppade helt sonika in henne i den och drog för dragkedjan. I hissen började hon gnälla inne i väskan och min dotter och jag stämde upp i en högljud sång så ingen skulle höra henne. Folk i hissen stirrade på oss. Vi hoppades innerligt att Sassy inte skulle bli psykiskt skadad för resten av livet av händelsen men det blev hon inte. När vi åkte hem fick Sassy och jag sitta i bussinesklass endast där kunde jag ha henne i famnen. Vi satt inklämda mellan två tysta lite buttra affärsmän som satt djupt koncentrerade i varsin tidning. Att försöka hålla en liten 9 veckors valp still i drygt två timmar var inte lätt. Hon började försöka kliva på en utav affärmännens tidningar och det tog inte lång tid förrän hon hade charmat de bägge männen och jag fick två underhållande timmar.
Klicka på bilden så blir den större.

Inga kommentarer: