lördag 18 oktober 2008

Spårträning















I dag åkte vi på kurs mitt på dagen. Matte sa att vi skulle på spårträning. Fika korgen och spårlinan åkte in i bilen. Först fick jag sitta i bilen minst en halvtimme när matte pratade med människorna som också går på kursen, mycket frostrerande. Jag försökte skälla ibland med då kom matte och såg jätte arg ut så det var bäst att sluta med det nöjet. Men så helt plötsligt kom matte och hämtade mig. På marken låg någonting konstigt det såg ut som ett köttben med en klöv på ena ändan. Så fort jag försökte ta den åkte den iväg. Jag försökte flera gånger men den bara gled undan attans också den luktade ju ganska intressant ville gärna stoppa den i min mun. Sedan satte matte mig tillbaka i bilen och där satt jag igen i min ensamhet och undrade vad som skulle hända.
Den som väntar på något gott väntar...... plötsligt var vi ute på en äng med långlinan på oj vad det luktade gott. Jag satte nosen i backen och försökte följa doften, det var inte lätt jag for både hit och dit jag är ju som matte säger en riktig hoppetossa. Men gissa vad jag hittade till slut jo benet med klöven på och matte ropade "duktig vovve vad du kan", så fick jag hålla benet i munnen ett litet tag innan matte sa loss och sedan var det roliga slut. För min bror Leo gick det mycket bättre. Han var så fokuserad och duktig på att söka så där ligger jag verkligen i lä säger matte.

Inga kommentarer: