lördag 25 oktober 2008

Tränar, tränar, tränar


























Tränar, tränar och tränar med Posh. När vi går på småvägarna i trakten och i bokskogen har jag henne lös hela tiden. Vi tränar gå vid min sida vilket hon börjar bli riktigt duktig på. Vi tränar stanna kvar när jag fortsätter att gå och jag kan sätta henne ner och lägga henne med handtecken. Vi tränar ca två minuter sedan är det bus och lek och gå fint. Konstigt att jag tycks ha mer ögonkontakt med henne när hon är lös. Jag skapar störningar genom att kasta bollar framför henne (tips som jag fått på kursen) och hon skall fortsätta att gå vid min sida. Det fungerar faktiskt riktigt bra. Hon är van vid att inte få springa efter bollar förrän hon sitter ner och har ögon kontakt med mig så när jag slänger bollen på vägen framför henne stannar hon istället och tittade på mig, jag får locka in henne till min sida och sedan går vi tillsammans och hämtar bollen. Koppelträning är ett större problem där det finns mycket störningar det får vi träna mer på. Det är som om Posh inte tycker det är viktigt med ögonkontakt när matte finns i andra änden av kopplet men när hon är lös vet man ju aldrig om matte försvinner. Här har fästingarna börjat explodera, vi har inte haft några under sommaren men nu har det blivit fuktigt med regn. Har plockar flera stycken på både Rossie och Posh de senaste dagarna.
Klicka på bilderna för att få dem större.

Inga kommentarer: