tisdag 28 oktober 2008

Syskonträff











I går kom Leo hit på besök tillsammans med sin matte och lillmatte. Leo är min bror och alla säger att vi är väldigt lika inte bara till utseendet men också till sättet. Det vill säga lika vilda och busiga bägge två. Det blev en härlig dag. Vägen till bokskogen var inte så jätte kul. Jag fick gå bredvid matte hela tiden och hon tjatade och tjatade "här" "här" och det betyder att jag måste gå vid hennes sida. Skönt var det i alla fall att slippa kopplet. När vi kom till bokskogen fick Leo springa lös och han var så duktig inte en enda gång sprang han långt ifrån sin matte. När Leo var lös fick jag gå i koppel, matte sa att det ingick i min träning. Sedan fick Leo gå i koppel och jag fick vara lös. Men jag fick naturligtvis inte bara rusa iväg fast jag försökte utan matte sa "sitt" och sedan fick jag gå vid mattes sida innan matte sa "varsågod" och sedan bar det iväg över stock och sten. Det finns inget roligare än bokskogen, när man blir törstig springer man bara ner till vattnet och tar sig en slurk. Matte tycker att Leo är så duktig på att gå i koppel och önskar att jag också var det, men vi ska träna på det säger matte och tittar mig stint i ögonen. Hua det låter inte roligt. Flera kossor gick vi förbi och då fick både Leo och jag ha koppel på, inget pudelfnatt i kohagen var tillåtet den här dagen.
Klicka på bilderna för att få dem större.

Inga kommentarer: