torsdag 1 januari 2009

Livet går vidare


Posh hämnas genom att hänga fast i Rossies öra det är det bästa hon vet.


Nä nu lugnar vi ner oss.


Got you!!!!!



Ser värre ut en vad det är. Posh hon klarar sig och tycker nog att det här är kul är jag rädd för.


Akta dig nu slipper du inte undan din lilla retsticka.


Full fart med en gång så ska det va.


OK varsågod

Får vi springa och leka nu.


Livet går vidare. Sassys tid var ute det är bara så svårt att fatta det där beslutet, att avsluta ett liv, fast man vet att det är rätt så skapar det mycket ångest. Sassy har det bra nu hon känner ingen smärta och mår inte dåligt. Men saknaden finns här hos oss och kommer att följa vårt liv. Jag kan ännu i dag sakna alla de hundar som inte finns hos mig längre.Men jag och husse har Rossie och Posh att ta hand om och de kräver ganska mycket tid. Och tur är det för det är bara att sätta igång med promenader, träning och allt annat som är viktigt i hundarna liv.Vi klarade av nyårsnatten ganska bra. Rossie är 100% skottfast så hon bryr sig inte om några smällare men Posh var lite orolig. Hon sprang fram och tillbaka i vardagsrummet varje gång det smällde och darrade lite men jag låtsades som ingenting vill absolut inte befästa hennes räddsla. Och det small inte så länge här i vår lilla by så det var snart över.Idag sken solen och vi gick ut med hundarna. Posh och Rossie fick leka tillsammans på fältet bakom huset och vi tog lite bilder. Deras lek är inte så farlig som det ser ut på bilderna. Posh klarar sig bra men hon vet när Rossie säger att nu är det nog. Posh skall alltid bita Rossie i öronen. Och det är faktiskt Posh som hela tiden springer efter Rossie och försöker provosera henne.

Klicka på bilderna för att göra dem större.

1 kommentar:

Jenny Oak Fae sa...

Ja, visst är det så...att livet går vidare..!Men jag saknar också alla hundar & katter som vi har haft...Jag bävar för den dagen Morgan går bort, han är 12, så jag hoppas han får leva ett tag till...

Önskar er en riktigt GOD fortsättning på detta året!

Kram, Jenny

<3