lördag 17 januari 2009

Inkallning

en pudel kommer flygandes





och lite bilder till
Posh avslutar genom att bita Rossie i örat
sedan samlas vi med husse vid ladugården innan vi skall gå in i värmen det börjar bli lite kallt om händerna


Rossie söker på fältet


Posh stannar snällt i trädgården när


nu skall Rossie få springa och Posh ta det lungt med matte


nu får det vara nog med vilda lekar nu betämmer matte att leken är avslutad
full fart igen

komma in till matte

sen blir det fart igen hallå där tjejjer dags att lugna ner er och

Nu kan de till och med ta det så lungt att de har tid att titta upp i äppelträdet tror att en pinne som Rossie brukar leka med sitter i toppen


och inkallning till husse



Jakten på fältet byts till stillsammare träning i trädgården

Så mycket roligare att få jaga Rossie hör inte att matte ropar



Posh jagar Rossie vid sådana här tillfällen har dövörat slagit till


Äntligen får vi springa

Träning på fältet Posh och Rossie väntar på husses kommando


Idag var hela familjen ute och vi tog först en promenad på en timme för att sedan träna inkallning på fältet. Det gick inte något vidare bra. Posh blir helt blockerad när hon springer efter Rossie jag kan skrika mig blå utan att hon hör så det gör jag inte. Försöker få hennes uppmärksamhet när de far förbi mig men det är inte förrän Rossie kallas in som Posh kommer efter i hasorna på Rossie. Vi gick in i trädgården och tränade och det gick bättre. Har jag Posh vid min sida kan jag hindra henne från att springa iväg då kan Rossie springa omkring och söka eller spåra och Posh stannar vid min sida. Men när hon får tillåtelse att springa efter Rossie är hon nästan omöjlig att kalla in. Nu tränar vi att de får vara lösa tillsammans i trädgården men inte leka våldsamt med varandra och det gick ganska bra. När Posh inte blir så uppjagad lyssnar hon bättre och jag kan kalla in henne. Nu har vi bestämt att försöka träna en liten stund varje dag.

Klicka på bilderna för att göra dem större

Inga kommentarer: