måndag 5 januari 2009

Posh söker nere vid sjön




Titta matte vad jag hittade

här måste det undersökas ordentligt
Undrar om det finns någonting här inne
Matte får jag söka nu

Nu har jag, matte varit krasslig i flera dagar och hundarna har inte varit ute på långa promenader på länge. Vilken tur att vi har fältet bakom huset. Fältet sträcker sig ner till sjön så det är en riktigt trevlig liten promenad och hundarna kan samtidigt vara lösa och springa omkring och få ordentligt med motion. Lite tränar vi också. Idag gick Posh och jag ner till vattnet. Posh fick söka sitt goosedjur eller rättare sagt hennes "byte". Kallar jag inte in henne med en gång lägger hon ner goosedjuret på marken och sedan attakerar hon det med sina tänder, inte så det går sönder men det går inte att ta fel på vad det är hon gör "kill that cat". Sedan plockar hon triumferande upp "bytet" i munnen och springer runt tills jag ropar "kom hit" då gör hon det men hon släpper alltid bytet några meter ifrån mig och kommer sedan själv in. Försöker få henne att lämna goosedjuret närmare men vi får öva mer. Hon gör samma sak med bollen eller pinnen eller vad det nu kan vara så lite jakt har hon nog i sig. Skrämd blev hon ialla fall när en människa kom åkandes på skridskor i viken det är hon inte van vid då skällde hon och sprang närmare mig. Hade det varit Rossie jag haft med mig hade Rossie dragit iväg tvärs över isen "hua mej" det hade inte varit roligt.
Klicka på bilderna för att göra den större

1 kommentar:

Jenny Oak Fae sa...

Härliga bilder..!

: )

Krya på dig!

Kram, Jenny

<3