tisdag 30 december 2008

Sassy har somnat in





Jag är så ledsen för Sassy finns inte mer. Hon fick somna in i min famn hos veterinären idag. Hon har inte mått så bra den sista tiden och hos veterinären fick jag veta att hennes njurar inte fungerar som de ska. Så jag fattade beslutet att låta henne vandra vidare med stor sorg i hjärtat. Hon har funnit i mitt liv 16 år och tre månader just idag. Det är en lång tid jag kan tänka tillbaka på tillsammans med Sassy. Hon var en riktigt liten kaxig yorkshireterrier som ingen satte sig på. Hon fick ett cert på en officiell utställning i Västerås och då var jag mäkta stolt fast alla som inte fick certet tyckte förståss att domaren hade valt fel hund. Men det brydde jag mig inte om. Jag hämtade Sassy i England tillsammans med min yngsta dotter som då var 11 år. Taxichauffören vi åkte med döpte henne till Sassy. Livet måste gå vidare men jag kommer att sakna Sassy varje dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skickar kramar till er alla! Tänk så stora känslor en sån liten varelse kan lämna efter sig!
Tänker på er!

Posh sa...

Hej Gunn

Jag sitter bara här och gråter och går ut och klappar på henne ibland ute i ladugården där hon ligger i sin lilla låda. Vi skall begrava henne i morgon. Det är konstigt men just nu kan ingen annan utav mina hundar trösta mig.

Kram

Patricia

Jenny Oak Fae sa...

SÅ sorgligt...jag är uppriktigt ledsen för detta...jag vet ju hur fäst du var vid henne..!

Hon var verkligen en ljuvlig liten hund...

Många varma kramar från Jenny

<3