söndag 30 november 2008

Träningsdag


Idag har jag tränat Posh och Rossie tillsammans. Jag började inne och satte ner dem bredvid varandra. Sedan kallade jag in Rossie och Posh skulle sitta kvar. Det gick inte så bra i början då Posh naturligtvis ville komma in samtidigt som Rossie men efter flera försök och mycket beröm och lite godis gick det så småningom bra. Sedan flyttade vi utomhus till trädgården och gjorde samma sak. Och det gick över förväntan. Posh var så duktig jag kunde riktigt se hur det spratt i hennes ben att springa samtidigt med hon satt kvar. Jag gick ungefär 5 meter ifrån dem. Nu skall jag träna detta lite varje dag för att få mer stadga hos Posh. Vi har också tränat ute på fälten: gå vid sidan, inkallning, sitta kvar den ena hunden är då passiv när den andra jobbar.
Klicka på bilden för att göra den större.

Inga kommentarer: