tisdag 4 november 2008

Besök i stan

Sedan kom vi till skobutiken men både matte och jag bestämde oss för att idag fick det vara nog med shoppande. Nu var det dags att åka hem.

Här sitter jag och tittar på blommorna som ser så vackra ut.






Ute på gatan hittade vi fina lycktor som brann så fint. Matte tyckte vi skulle ta en bild. Naturligtvis fick jag vara med.









Vi hann in på Indiska och det var så fint med riktig julstämmning. Och jag fick så mycket beröm från matte för att jag skötte mig så bra. Ingenting trillade ner från hyllorna
när jag gick förbi







Men vad är det här en konstig hund kanske bäst att jag inte går för nära då kanske det smäller.


Här är torget där matte brukar handla frukt och grönt och blommor som hon planterar utanför våra fönster i lådor som husse har snickrat ihop.
















Nu har vi kommit fram till gågatan med alla spännande butiker som matte brukar springa in och ut i. Som tur är får jag följa med in.













Matte stoppade in mej i bilen och sa att nu skall vi shoppa och passa på att göra lite social träning på samma gång.
Nu har vi kommit fram och jag förstår inte varför matte insisterar på att jag skall sitta kvar i bilen och bli lugn innan jag får komma ner på gatan. Det bara pirrar i kroppen på att få springa iväg och se vad som händer på stan.
Klicka på bilderna för att få dem större.

Inga kommentarer: