lördag 13 december 2008

Rossie och Posh i lektagen






Tog fram vår gamla kamera och fotade Posh och Rossie när de började leka i hallen. Vi har tränat i dag ute på tomten. Har bestämt mig för att träningen här hemma skall fungera ganska bra innan jag börjar träna hundarna tillsammans ute på fälten och i bokskogen. Rossie är ju för det mesta duktig på att hålla sig kring oss när hon är lös men dyker det upp en hare eller katt så säger det swish så är hon borta, visserligen inte länge men tillräckligt för att jag inte vill att Posh skall ta efter henne. Sedan är jag osäker på hur länge Posh skulle hänga efter Rossie. Det har gått ganska bra idag. Jag kunde träna lite agility med Posh när Kristian och Rossie gjorde lite annat. Posh kom också vid inkallning ca 80 % när hon var mitt inne i leken med Rossie. Men jag fick mullra lite på rösten och vissla i visselpipan. Rossie och Posh verkar verkligen gilla varandra det är roligt att se dem rulla runt på hallgolvet. Kunde fått finare bilder med nya kameran men nu får de här duga.


Klicka på bilderna för att göra dem större

Inga kommentarer: