tisdag 2 december 2008

Konstig katt

Äntligen får jag mig en slurk
Skynda på matte sätt på kranen jag är törstig

Katter är konstiga. Sigge vägrar att dricka vatten från en vanlig skål. Han skall dricka rinnande vatten från diskbänken. Hur får jag honom att sluta med denna olat. Har försökt skrämma bort honom. Har försökt att inte sätta på kranen då sitter han där timme efter timme. Jag har ställt fram ett glas vatten åt honom men ingenting annat duger och jag kan ju inte ha en katt sittandes på diskbänken hela dagen. Så jag sätter på kranen bara för att bli av med honom.
Klicka på bilderna för att göra dem större.

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Mozart & Morgan gör också så, men inte så lång stund..!Miró gör nästan aldrig så...Jag hade en honkatt tidigare som envisades med att sova i handfatet i badrummet, så visst är katter konstiga!

; )

Kram, Jenny

Anonym sa...

Katter tycker oftast om att dricka rinnande vatten, därför finns det drickskålar man kan köpa hos vetten eller kanske i djurbutik, där vattnet rinner. Kostade 300-400 hos den vetten jag var hos.

Det stod också att det var viktigt att katter dricker mycket då det är bra för deras njurfunktion.

Har inte katt själv, men det var vad jag läste hos veterinären.

Mvh Karro med Coffée
http://www.nogg.se/Coffeepojken