söndag 10 oktober 2010

Posh och jag tävlar hopp klass 1 i Åhus.

Idag har vi varit och tävlat på vår första officiella tävling i hopp klass 1 i Åhus. Fy vad nervös jag var. Klantade till det och skrev fel i tävlingsboken. Han som skulle skriva under trodde nog inte jag var riktigt klok men han önskade mig i alla fall lycka till. Jag hade satt upp tre mål att Posh inte skulle tjuvstarta och att vi inte skulle bli diskade och att Posh inte skulle springa av banan . Posh tjuvstartade inte vi blev inte diskade och hon sprang inte av banan. Posh rev ett hinder och vi fick 5 minus poäng. Så jag är jätte nöjd och jag tycker Posh är så duktig vi har ju faktiskt bara tränat agility i ett år. Hur vi sprang kan ni se på filmen.

I large Hopp klass 1 var det 54 som startade och 18 blev diskade. Posh kom som nr 15. Referenstiden var 40 sek och genomsnittstid för godkända var 35.83 sek. Posh sprang på 32.60 sek. Så klart jag är nöjd när det är första gången.




1 kommentar:

Kristine sa...

Dyktige dere er!!! Gratulerer med debuten!!! Det så kjempepent ut! Nå ble jeg kjempeinspirert og skal ut å trene slalom med en gang!!!