söndag 17 oktober 2010

Agility tävlingar

Den här helgen har vi tävlat både lördag och söndag. Det gick sådär både bra och dåligt. På lördagen var det klubbtävling och det var fem large hundar som tävlade. Jag tyckte att Posh och jag inte gjorde särskilt bra ifrån oss men vi kom i alla fall som nr. 2. Idag var det hoppklass 1 för nybörjare och öppen hoppklass 2. I nybörjarklassen blev vi diskade med en gång. Posh fick fnatt som hon faktiskt inte har haft på ca ett år och jag hade ett jobb att få tillbaka henne. Men eftersom jag var där för att träna sprang jag banan och jag tror det var bra, Posh fick se att det är matte som bestämmer vad man skall göra när man är på en tävling. Efter hoppklass 1 sprang vi öppen hoppklass 2 och det gick däremot mycket bättre. Vi fick 5 fel för vägran en gång. Det var en klurigare bana men roligare och jag var nöjd över resultatet. Lägger in filmerna som min man filmade så får ni se.







1 kommentar:

Kristine sa...

Dyktig dere er!!! Kjenner igjen puddelfaktene ja;-)