lördag 23 maj 2009

Vildsvin



I förgår hände någonting ganska obehagligt tyckte jag. Jag hade gått ner till sjön för att spana efter lite fåglar. När jag stod där helt tyst hörde jag plötsligt att det knakade. Ett rådjur tänkte jag och stod kvar och spejade ut över sjön. Sedan vände jag mig om för att gå hemåt. Då ser jag plötsligt en stor gris komma springandes och inte bara en utan en hel drös, De rusade i led rakt mot mig men ungeför 4 meter från mig gjorde de en sväng och sprang rakt förbi mig in i snåren. Jag skulle tippa på att det var ca 12 stora vildsvin och jag höll på att få krupp skall jag säga. Ingenstans jag kunde ta vägen, bakom mig vatten vid sidorna vass och framför minst 12 vildsvin som kom ångandes. Det här kommer aldrig husse att tro på så med darrande händer lyfte jag kameran och fotade. Inte hade jag kameran inställd på mörkt snår och mörka vildsvin men jag ljusade upp en bild och detta blev resultatet.

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Usch så obehagligt...jag hade blivit vettskrämd!!!

Kram, Jenny

<3

Gunn sa...

Vad mysigt det låter som ni har...ja - inte vildsvinen förståss - men allt det andra!