tisdag 16 november 2010

Agility tävling i Älmhult

Vi har varit på en inofficiell agility tävling i Älmhult. I hoppklass 1 blev vi diskade Posh sprang omkring och sökte efter hästskit i stället för att ägna sig åt agility banan. Fy vad frustrerande det var. Men Posh var inte den enda hunden som sprang omkring med nosen i backen det var flera andra som gjorde det också. Tur att vi ska träna i ett ridhus under vintern så hon vänjer sig vid dofterna. I öppen klass gick det bättre vi fick 5 fel då Posh gick ur slalomet, det hinder som hon egentligen är bäst på. Tänk vad bra det är att se hur man springer på film. Jag ser här att jag inte riktigt hinner med Posh och kan göra de byten som jag tänkt mig och därför tar hon ut svängarna för mycket och det förlorar vi tid på. Jag tyckte jag sprang riktigt fort men på filmen ser det inte ut så. Måste också träna mer på att hon håller sig inne i slalomet jag fattar inte riktigt varför det inte flyter så bra alla gånger när vi tävlar då hon gör det så bra vid träning. Men nu ska vi träna och träna hela vintern och hoppas på bättre framgångar nästa år.



1 kommentar:

Kristine sa...

Gøy og se! Ikke dårlig det der!!! På meg virket det ikke som om at du var treg, men hun tar veldig store svinger noen steder!