fredag 18 juni 2010

Varmt väder Klicka på bilderna för att göra dem större.



Nu har vi haft några dagar med lite varmare väder så det har inte varit möjligt att gå ut på promenader mitt på dagen eller träna agility. Rossie tilllbringar större delen av sin tid i trädgården. Hon följer Kristian som en skugga och när det blir för varmt lägger hon sig under något äppelträd och tuggar på en pinne.
Nu har jag gått med i Kristianstads brukshundsklubb som ligger drygt 1 1/2 mil från där vi bor. Jag har varit och tränat några gånger men vi har inte träffat på något annat ekipage ännu. Alla jobbar väl dagtid förutom jag. Vi är också anmälda till kurs i slutet av sommaren. Skall bli spännande att se hur det går för oss i en ny klubb. Eftersom det bara tar drygt 15 minuter att köra dit går det lätt att åka iväg och träna någon timme även senare på kvällen. Brukshundsklubben ligger närmare havet så på vägen dit och hem brukar jag ibland hitta lite spännande fåglar att fotografera så kameran är alltid med.


Klicka på bilderna för att göra dem större.

Inga kommentarer: