lördag 24 april 2010

Vi har varit på kurs

Posh och jag har varit på en två dagars agility kurs och det var jätte roligt. Vi var 8 ekipage och alla de andra hade tävlat mer eller mindre och vissa var superduktiga och tävlade i klass 2 och klass 3. Jag tyckte att Posh och jag klarade oss jätte bra. När vi gjorde övningarna brydde sig Posh inte om att de andra ekipagen tränade alldeles i närheten och att folk med hundar promenerade runt i kring agility banan. Posh var så fokuserad vid övningarna att det var en fröjd att jobba med henne. Och slalomet gick som en dans. Däremot skällde hon hela tiden när hon var uppbunden i synnerhet när jag stod ute på plan och fick instruktioner vad vi skulle göra. Det sista vi gjorde var att springa en klass 2 bana med 20 hinder. Gissa om jag var nervös och vi var sist och de andra var så duktiga. När vi startade Posh och jag gick det åt fanders redan efter 5 hinder så vi startade om igen och då gick det betydligt bättre, det enda hon missade var den platta tunneln, hon gick in och kom ut igen bakvägen. Hon har bara gått igenom en sådan tunnel en gång tidigare och den tunneln såg annorlunda ut. Det får vi träna mer på. Vi skall också träna mer på A hindret, balansen och vippen. Det roliga var att jag kände att jag lärt mig mycket från min egen instruktör som jag kunde använda mig av på kursen. Har filmat en liten bana som jag ställt upp hemma som liknar banan vi sprang på kursen det som saknas är två tunnlar. Posh springer igenom slalomet två gånger istället och hoppar över ett extra hinder så denna bana har 19 hinder.




Inga kommentarer: