lördag 15 augusti 2009

Posh har blivit opererad

Så här såg min lilla sötnos ut när vi försökte få henne att vara utan tratt. Men det gick inte så bra. Så tratten åkte på igen.

Posh har mått dåligt under en längre period. Hon slutade vilja ha mat i mars när hon blev sjuk och fick feber. Sedan har det varit upp och ner hela tiden men aptiten har aldrig kommit tillbaka. Hon blev konstig under flera veckor innan hon skulle löpa och sedan kom löpet och då blev hon ännu konstigare. Och inte återvände aptiten när hon slutade löpa för då blev hon skendräktig med allt vad det innebär. Ibland när jag tog fram maten sprang hon in i vardagrummet så långt från mig som hon kunde komma, eller rättare sagt så långt från maten som möjligt. På natten brukade hon äta ett mål. Sedan började hon äta lite på morgonen för att sluta med det och äta lite på kvällen. Men min matglada hund var borta för alltid. Så efter fem månader av detta beslutade jag tillsammans med veterinären att kastrera henne eftersom det var stor chans att det handlade om hormoner. Posh ska inte heller ha några valpar. Jobbigt har det varit dels att kastrera en egentligen frisk hund och sedan denna oro över själva operationen. Kan ju hända någonting under nedsövningen. Men allt gick bra och tro det eller ej men dagen efter när hon fick sin mat, stapplade hon fram på darriga ben och åt upp varenda liten kula som fanns på tallriken. Sedan dess har hon ätit i 18 dagar nu. Hon talar till och med om för mig när hon är hungrig och när jag säger varsågod tar hon sats och springer fram till maten. Hon mår absolut mycket bättre. Är livlig och pigg och äter som hon gjorde innan problemen började. Jag ångrar inte att jag tog detta steg.
På måndag börjar vi agility kurs. Skall bli så spännande. Brorsan Leo skall också gå med sin Lillmatte.

Klicka på bilden för att göra den större.

2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad skönt att operationen lyckades så bra, och att hon nu mår bättre och äter!

: )

KRAM, Jenny

<3

Gunn sa...

Grattis!
Skönt för er alla!
Nu slipper du oroa dig för framtida livmoder- och djuverinflamationer också!