måndag 20 juli 2009

Svarta vinbär



Det kom en regnskur och det är inte bara vi som blir blöta ........
men gör snart klart för mig att pinnen är nog snäppet bättre så matte o husse får njuta ensamma av vinbären
Sedan tar hon sig en titt i bunken
Posh väntar på att vi ska börja plocka
Här ser man hur det växer klasar av svarta vinbär på en utav buskarna.

Vi har sju små, små svarta vinbärsbuskar som vi planterade för några år sedan. I år blev det rekord skörd. Tror jag har plockat ca 7 kilo svarta vinbär och Posh har förstås hjälp till. Sedan håller jag på att göra sylt som vi ska smaska på i höst o vinter till pannkakor och annat gott.

Klicka på bilderna för att göra dem större

1 kommentar:

Jenny Oak Fae sa...

Jag har också vinbärsbuskar, mestadels svarta, men i år är där faktiskt inte så mycket bär som det brukar. Annars föredrar jag de svarta, väldigt goda!

: )

Hoppas att allt är bra med er!

KRAM, Jenny

<3