fredag 3 april 2009

Ännu en underbar dag.

















Posh har börjat bli kinkig med matten. Hon äter mindre och mindre och jag vet inte om det är för att hon äter penicillin eller för att hon nu är könsmogen och börjar få egna ideer. Rossie var lite likadan men bara kring löptiden och när hon blev skendräktig. Nu kan jag inte hålla Posh i stillhet längre utan nu får hon rasa omkring i trädgården bäst hon vill det får bära eller brista med infektionen. Men hon har ingen feber och det är ju ett gott tecken. Vi hittade en trevlig boll i ett skåp som Posh har lekt med ute på gården. Hon har faktiskt sysselsatt sig själv men så fort jag går lite längre bort är hon efter mig. Det är + 13 grader varm och solen strålar från en klar himmel. I dag skall vi städa husvagnen och börja göra den färdig för vår utlandssemester i början av juni. Vi såg en vacker grågås flyga ovanför och en liten fluga satt inne i krokus blomman och värmde sig. I vecka 15 får jag en telekonverter som skall sitta mellan kameran och objektivet då kommer jag att få upp till nästan 300 mm bränvidd. Märker att 200 mm inte räcker till i synnerhet inte när man skall fota djur på långt håll. Hoppas så småningom också på ett bättre stativ, just nu har jag ett gammalt trästativ som är för tungt att bära med sig men det duger här hemma i trädgården. Hundarna fotar jag på fri hand men vill man ha bra skärpa på fågelbilder är det bäst att ha stativ. Rossie och Posh fick också ta sig en liten lekstund tillsammans. Det är mest Posh som försöker få igång Rossie men hon lyckas inte så bra.

Inga kommentarer: